Proiect propus şi implementat de Asociația Lapsus
În contextul în care copiii au fost nevoiți să învețe de acasă și în spațiul virtual, echipa proiectului Lapsus Laboratory 3.1 a dezvoltat un kit educațional pe care l-au oferi gratuit împreună cu instrucțiuni de folosire sub formă de sesiuni online (prin Zoom).
Primul model din seria EduKit s-a numit “Winner Determiner” sau “The Flying Squirrel” sau “Wiener Determiner” și este un joc cu butoane, LED-uri și un difuzor, a cărui funcţii pot fi programate. Astfel, prin această unealtă, fiecare poate să învețe să programeze notele unei melodii sau să înțeleagă algoritmii care stau la baza jocului de reacție pe care-l conține placa.
S-a optat pentru crearea unor PCB-uri originale, concepute de echipa Lapsus formată din artiști vizuali, electroniști și programatori și de a le oferi ca suportur de învățare pentru programare C++.
30 de kituri au fost oferite copiilor și părinților care au răspuns la apel, urmând ca până la al 6-lea atelier și în continuarea sesiunilor să rămână implicaţi pe termen lung un grup de 7 copii cu vârste între 10-14 ani care au devenit foarte pasionaţi de subiect.
Valoarea finanțării din Fondul Științescu: 10.000 lei