„STEAM-ability – Caravana CoderDojo” este un proiect propus şi implementat de grupul de iniţiativă CoderDojo@UVT.
Elevii participanţi la proiect au aprofundat cunoștințe din domeniile: programare și științe, au fost expuși unor domenii inovative, din afara ariei curriculare, au învățat că un telefon smart poate avea chiar funcționalitățile unui laptop și, cu un software potrivit, utilizatorul poate programa și poate controla un robot.
Caravana CoderDojo a vizitat 5 școli din mediul rural implicând elevi din ciclul gimnazial, 1 liceu din mediu mic urban. Suplimentar față de ceea ce a fost prevăzut inițial, 24 de copii refugiați din Ucraina au beneficiat de ateliere de programare. Depășind barierele de comunicare. 15 dintre ei continuă săptămânal activitățile la CoderDojo@UVT.
În total, 258 de copii şi tineri au participat la activitățile educaționale de introducere în robotică. Atelierele au fost adaptate la specificul auditoriului (vârstă, abilități de programare, număr de participanți) și au avut durate de 2 și 3 ore. S-au folosit materiale educaționale deschise, gratuite.
Echipaj de proiect Științescu:
Evenimentul organizat de Noaptea Cercetătorilor ReCoNnect, la Observatorul Seismologic din Timişoara a adus la Timișoara, 21 de elevi de la școlile gimnaziale din Voiteg și Livezile, însoțiți de 6 cadre didactice, implicaţi în proiect. În videoul de mai jos, puteţi vedea puţin din atmosfera evenimentului care a reunit echipele de proiect Ştiinţescu Timişoara 2022, dar şi din ediţii trecute.
„Elevii de ciclu primar, gimnazial și liceal s-au familiarizat cu o serie de instrumente
tehnologice educaționale (inclusiv, dar fără a se limita la LEGO Education și Raspberry Pi)
în contextul caravanei CoderDojo, astfel încât am reușit să inspirăm elevii în disciplinele
STEM.
Prin această oportunitate am reușit să creștem echipa de voluntari CoderDojo, să ne
lărgim comunitatea de prieteni ai educației, și să ne facem mai vizibili pe Social Media și
nu numai.
Astfel, participanții grupului țintă au acumulat cunoștințe noi în domeniul programării
roboților prin participarea la atelierele noastre, au avut oportunitatea de a participa activ
la îmbunătățirea funcționării roboților și au avut posibilitatea de a comunica cu oameni
cu experiență din domeniu IT&C.” as. dr. Sebastian Stefănigă – UVT
„Mi-a plăcut cel mai mult că am putut să interacționăm cu roboții, cu programul pe telefon
și să ne jucăm cu ei. Profesorii au explicat pe înțelesul nostru.” Enoh, 12 ani, Peciu Nou
„Tot a fost super interesant. Nu am mai lucrat cu roboți până acum. Mi s epare ceva foarte
fain, cred că ar trebui să fie în mai multe școli.” Alexia, 12 ani, Dumbrăvița
Buget alocat din Fondul Ştiinţescu: 14.700 lei
Proiectul „STEAM-ability – Caravana CoderDojo” a fost finanţat de Științescu Timișoara 5.0.